tisdag 7 oktober 2014

Vår egna Gomma har varit på besök!

 Hittade en sådan vacker bil från ihelgen så jag ville visa dig. Här är Vegas gudmor gomma (forsnäs hemman på fb) och Vega.  Vi passade på att ha kalas för både min dotter och hennes son. Så det va en hel hög med 10-11 åringar, ganska normalt då. Vi gjorde pizza för glatta livet, kalasbarn, egna familjen och naturligtvis ett gäng moppepojkar (storkillarnas kompisar)
Sen blev det en rejäl tårta, och fiskedam och lekar mm.....det tog på så pass att min arm va helt ut funktion dagen efter, fast inte så oväntat.

Åter till Gomma, Hon bor i en by utanför Vilhelmina med massor av lantrasdjur,är bla genbanksansvarig för lappgetterna!
Ni vet ju mitt garnmissbrauk, ingen borde ha kunnat undgå det....hon iaf, spinner garn av hundhår! Och jag blev hänförd när jag såg hur vackert det blev, hon driver dessutom fyra bloggar, så kollain henne under forsnäshemman.


 Ni har väl inte heller missat att vi övergått till oktober månad och den månaden är ROSA! Stöd cancerforskningen och köp rosa bandet.
Mina barn, killar som tjejer bär sina rosa band på både mössor, jackor och tröjor.Grymt med ungdomar som har fattat "grejen".


 Gommas tårta till A och V.



Och här är Meja 10 år och Arvid snart 11!
Grattis Grattis.
(nästa kalas 27okt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar