lördag 20 december 2014

Tigerhonan


 Som jag gruvat för att skriva. Och längtat, Dags att ta bladet från munnen och tala, lika bra nu.
Det finns inte mycket att säga, mer än ett krasst konstaterande från mig själv: vissa drabbas av mer skit än andra. Vi har milt uttryck gjort det.

Det spekuleras en hel del, vad som hänt och vem som gjort vad, vissa tycks veta mer än andra och vissa har säkra källor att bravera med.Gör så....ingen av oss vet mer än någon annan antar jag.
Vi får vänta och se vad som händer, men läget nu är att mina barn har förlorat en pappa. Framtiden vet vi inget om, men låt oss vara vuxna och hålla samtal och personliga åsikter ovanför våra barns huvuden, för allas skull.
Jag kommer fortsätta vakta mina ungar som den tigerhona jag är. för dom är oskyldiga, för er som glömt.

Jag har bakat som en tok, ungarna har vänner hos sig, det rings, springs, skjutsas , gnatas, tjatas, gråts en del,klagas och peppas.
Vi hanterar alla detta olika, och måste därför bemötas olika. Det är inte alltid lätt. Faktiskt jävligt svårt.

Livet rullar på, tiden går, och ovissheten tär, sliter , gnager ...speciellt i barnen då som undrar när pappa kommer hem.









 Det har bakats en del iaf, dottern tog tag i saker och ting och bakade själv både lussekatter och kakor. Hon gömde dessutom allt väl i frysen! Hon känner sin familj alldeles för väl:)




Måla är ju ett befriande sätt att uttrycka sig på, min favorit förutom skrivandet då. Blir inte alltid så bra, med det betyder alltid något, står alltid för en känsla.
Hoppas ni har en bra kväll!

Marita

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig, på er. 💕. Lång kram. Petra Jonsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara hjärtan inte frågetecken :)

      Radera
  2. Tänker på er varje dag. Måste vara en överjävlig situation. Håll huvudet högt, och tänk på att vi är många som känner med er även om vi inte är bekanta direkt.

    SvaraRadera
  3. Marita, du är en tigerhona och en tigermamma! Dina barn har haft en oerhörd tur att ha fått just dig till sin mamma. Det sägs att bakom molnen lyser solen, även om molnen verkar blytunga just nu..... Skickar kramar till dig och barnen och en x-tra till min "bilkompis". ⛅️💙

    SvaraRadera